...
przedawnienie zadłużenia upadłość konsumencka

Sprawozdanie z wykonania Planu Spłaty Wierzycieli – wzór do pobrania (WZÓR DO POBRANIA ZA 2024)

Obowiązek złożenia sprawozdania z planu spłaty wierzycieli za 2024 rok – co musisz wiedzieć?

Jeśli jesteś osobą, wobec której sąd ustalił Plan Spłaty Wierzycieli (PSW), masz prawny obowiązek złożenia rocznego sprawozdania z jego wykonania. Termin nie jest przypadkowy – dokument musi trafić do sądu do 30 kwietnia 2025 roku, a jego brak może mieć poważne konsekwencje.

Kogo dotyczy ten obowiązek?

Każdego upadłego konsumenta, wobec którego sąd wydał prawomocne postanowienie o ustaleniu planu spłaty wierzycieli. Nawet jeśli Twoje postanowienie uprawomocniło się w grudniu 2024 roku, musisz złożyć sprawozdanie do końca kwietnia 2025 roku, obejmujące ten krótki okres realizacji planu.

Co powinno zawierać sprawozdanie?

  1. Osiągnięte przychody brutto – z kaźdego źródła: umowa o pracę, zlecenia, dzieło, renta, emerytura, działalność gospodarcza, itp. Warto podpiąć kopię PIT za 2024 rok.

  2. Spłacone kwoty – wpisz kwotę wpłacaną miesięcznie oraz łączną kwotę wszystkich wpłat dokonanych w 2024 roku.

  3. Nabyte składniki majątkowe – czyli wszystko, co ma wartość powyżej 8548,85 zł (np. samochód, sprzęt RTV/AGD, gotówka, nieruchomości). Nawet jeśli były to zakupy na raty lub otrzymane w darowiźnie.

  4. Inne istotne informacje – np. zmiana sytuacji zawodowej, zdrowotnej lub rodzinnej, jeśli miała wpływ na możliwość realizacji planu.

  5. Załączniki – kopia PIT oraz potwierdzenia wpłat (z banku lub poczty).

Jak złożyć sprawozdanie?

Sprawozdanie składasz wyłącznie przez system KRZ (Krajowy Rejestr Zadłużonych) na stronie: krz.ms.gov.pl

Nie ma oficjalnego formularza, ale musi to być pismo sądowe z zachowaniem formy formalnej. Dokument nie podlega opłacie sądowej.

Co grozi za niezłożenie sprawozdania?

Brak sprawozdania może skutkować uchyleniem planu spłaty, a tym samym utratą szansy na umorzenie pozostałych zobowiązań po jego zakończeniu. Zatajenie dochodów lub majątku również może zostać potraktowane jako działanie w złej wierze i prowadzić do unieważnienia planu.

Wzór sprawozdania i jak go uzupełnić?

Przygotowaliśmy dla Ciebie wzór dokumentu, który możesz uzupełnić na dwa sposoby:

  1. Jeśli masz konto Google (gmail):

    • Kliknij „Plik” > „Utwórz kopię”

    • Nadaj nazwę i edytuj dokument online.

  2. Jeśli nie korzystasz z konta Google:

    • Kliknij „Plik” > „Pobierz” > „Microsoft Word (.docx)”

    • Zapisz na komputerze i edytuj lokalnie.

Link do wzoru możesz otrzymać bezpośrednio od naszego zespołu lub znaleźć go w wiadomości e-mail od Kancelarii.

Pomoc ze strony kancelarii

Jeśli dotychczas to my składaliśmy sprawozdania w Twoim imieniu, możesz nadal z tej opcji skorzystać. W takim przypadku prosimy o przesłanie uzupełnionego i podpisanego dokumentu wraz z załącznikami (PIT i potwierdzenia wpłat) na adres:

biuro@kancelariafenix.pl do dnia 15 kwietnia 2025 r.

W razie pytań lub wątpliwości jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Zespół Kancelarii Prawnej FENIX

Do pobrania: wzór sprawozdania, które należy uzupełnić datami i kwotami spłat.

 

Zadzwoń: 505 906 905

Konsultacje osobiste:

Piękna 24/26A | 00-549 Warszawa

Podleśna 1 lok. 14 | 15-227 Białystok

Podziel się tym artykułem. Możesz go udostępnić klikając poniżej: