Pracownicy Kancelarii Fenix są profesjonalnie przygotowanym zespołem prawników, którzy dysponują wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do pomyślnego dla naszych Klientów przeprowadzenia upadłości konsumenckiej osób fizycznych w Warszawie.
Zwracamy uwagę, by dać Klientom poczucie bezpieczeństwa i świadomość tego, że specjaliści zajmują się rozwiązaniem ich problemów z brakiem płynności finansowej. Dbamy, aby na bieżąco informować o wynikach postępowania, w wyniku którego ma dojść do redukcji zobowiązań finansowych lub do ich umorzenia, a tym samym do uwolnienia naszego Klienta od zobowiązań wobec dotychczasowych wierzycieli – zobacz, jak to wygląda w naszej warszawskiej praktyce kancelaryjnej.
Zacznijmy od tego, czym jest upadłość konsumencka. W prawie określenie to, którego kompletna forma brzmi „postępowanie upadłościowe wobec osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej”, stosowane jest w odniesieniu do postępowania administracyjnego, skierowanego do niewypłacalnej osoby fizycznej, a więc takiej, która nie jest przedsiębiorcą. Niewypłacalność – oznacza, że dana osoba, czyli dłużnik, nie ma możliwości wykonywania wymagalnych zobowiązań; słowem: nie dysponuje środkami, które pozwoliłby jej spełnić oczekiwania wierzycieli. Motywem wszczęcia takiego postępowania jest oddłużenie osoby, która stała się niewypłacalna.
Z danych statystycznych wynika, że wprowadzenie w 2020 roku nowelizacji przepisów upadłościowych wpłynęło na ilość pozytywnie zweryfikowanych wniosków o ogłoszenie upadłości konsumenckiej.
Nasza codzienna praktyka w Warszawie pokazuje, że tendencja ta się nasila, co obrazuje szacunki specjalistów, zgodnie z którymi w najbliższych latach ilość ogłaszanych upadłości względem osób fizycznych ma sięgnąć 10 tysięcy rocznie.
Jak ogłosić upadłość konsumencką w Warszawie?
Najprościej rzecz ujmując, postępowanie upadłościowe wobec osób fizycznych wszczyna się po to, by możliwe było ich oddłużenie, a więc pozbawienie zobowiązań finansowych, których nie wykonano w czasie trwania postępowania upadłościowego. Mocą ustawy wobec konsumentów nie stosuje się niektórych przepisów uwzględnionych w części ogólnej prawa upadłościowego, co w praktyce oznacza, że:
- ustawodawca odstąpił od obowiązku przestrzegania terminu składania wniosku,
- zasadność wszczęcia postępowania nie może być podważona ubóstwem masy,
- wniosek można złożyć nawet wtedy, kiedy dłużnik podsiada tylko jednego wierzyciela.
Warunkiem wszczęcia postępowania o upadłość konsumencką jest zaistnienie stanu niewypłacalności, przez który rozumiemy, wynikający ze zbyt małego majątku, brak środków pozwalających na zaspokojenie finansowych oczekiwań wierzycieli.
Kto może wystąpić o ogłoszenie upadłości konsumenckiej
Ustawa wskazuje, że upadłość względem konsumenta, który stał się niewypłacalny, można ogłosić, jeśli spełnia on podstawowe kryteria:
- jest osobą fizyczną, czyli nie prowadzi działalności gospodarczej w chwili składania wniosku, ale w przeszłości mógł być przedsiębiorcą,
- wyczerpał inne możliwości skutecznego oddłużenia.
Przed wydaniem orzeczenia, sąd będzie sprawdzał, w jaki sposób doszło do niewypłacalności konsumenta. Do przyczyn utraty zdolności do wykonania zobowiązań finansowych zaliczamy:
- trudną sytuację finansową konsumenta, pod warunkiem, że nie jest ona wynikiem niefrasobliwości dłużnika, ale niezależnych od niego okoliczności (np. choroba, śmierć bliskiej osoby, kataklizm, utrata pracy, działania osób trzecich);
- majątek zbyt mały, by pokryć oczekiwania wierzycieli,
- brak środków, które mogłyby posłużyć do regulowania zobowiązań,
- zobowiązania, które „przerosły” zadłużonego, jak ma to miejsce w przypadku kredytów zaciągniętych w obcej walucie i niemożliwych do spłacania po zmianie jej kursu (np. kiedy w wyniku zmiany pracy zmalały zarobki).
Możemy jeszcze wyróżnić drugą grupę przyczyn, które spowodowały utratę płynności finansowej – te z kolei będą działały na niekorzyść zadłużonego. Jeśli więc sąd ustali, że konsument:
- nierozważnym postępowaniem spowodował niewypłacalność,
- swoimi działaniami wpłynął na powiększenie niewypłacalności,
- w swoim wniosku podał nieprawdziwe dane,
Jak przygotować wniosek o upadłość konsumencką
Wzór wniosku o upadłość konsumencką został opracowany w Ministerstwie Sprawiedliwości, obwiązuje od 2016 roku i można go pobrać z Internetu. Może on zostać złożony tak przez konsumenta, jak i przez jego wierzyciela. Z tego tytułu będzie trzeba ponieść opłatę w wysokości 30 zł.
Co prawda wniosek ma określoną, stałą formułę, jego uzupełnienie wymaga jednak pewnej biegłości. Oto, co bezsprzecznie musi się w nim znaleźć:
- wysokość zaciągniętych zobowiązań i daty ich spłat,
- dane wszystkich wierzycieli,
- aktualny stan całkowitego majątku zadłużonego wraz ze wskazaniem ustanowionych na nim zabezpieczeń oraz ich terminów – jeśli takie istnieją (chodzi na przykład o hipoteki),
- wykazanie dobrej woli w samodzielnym spłacaniu zobowiązań.
Należy podkreślić, że konieczne jest wskazanie wszystkich wierzycieli i faktycznego stanu zadłużenia. Wszelkie zatajenia będą skutkowały tym, że nieujawnione zadłużenie nie zostanie uwzględnione w postępowaniu, a to z kolei doprowadzi do tego, że ostatecznie nie zostanie umorzone.
Formularz można uzupełnić samodzielnie, ale z naszej praktyki w Warszawie wynika, że poprawnie wygodniej to zrobić tylko po konsultacji lub przy pomocy prawnika specjalizującego się w prawie upadłościowym. Jego wiedza i doświadczenie, a także obycie w prawnej materii, gwarantują poprawne przygotowanie dokumentu. Należy podkreślić, że historia finansowa dłużnika musi zostać przedstawiona zgodnie z prawdą i zawierać rzetelnie opisane szczegóły, które pokażą, że to okoliczności, które towarzyszyły zadłużeniu (zatem niezależne czynniki życiowe), a nie świadome działania, wpływały na niekorzyść dłużnika, powodując jego niewypłacalność.
Dopiero gdy mamy pewność, że wniosek jest kompletny pod względem formalnym i zawiera wszelkie informacje merytoryczne, możemy złożyć go w sądzie.
Towarzyszymy Klientom na każdym etapie postępowania o upadłość konsumencką
Procedura prowadząca do ogłoszenia upadłości konsumenckiej jest kilkuetapowa. Poniżej wyjaśniamy, na czym polegają poszczególne etapy i czego należy się w związku z nimi spodziewać.
ETAP PIERWSZY: Postępowanie w przedmiocie ogłoszenia upadłości
Pierwszym krokiem do zainicjowania postępowania w sprawie upadłości konsumenckiej jest sporządzenie wniosku, który kieruje się do sądu właściwego zgodnego z miejscem zamieszkania dłużnika.
ETAP DRUGI: Właściwe Postępowanie Upadłościowe
Zaczyna się gdy następuje ogłoszenie przez sąd upadłości konsumenckiej. Bezpośrednią konsekwencją takiego orzeczenia jest uzyskanie przez dłużnika statusu upadłego, co diametralnie zmienia jego sytuację prawną. W tym momencie:
- traci on możliwość zarządzania swoim majątkiem i podejmowania rozporządzeń finansowych, które przekraczają to, co nazywamy zwykłym zarządem; cały majątek, stając się masą upadłościową, zostaje wydany syndykowi;
- zyskuje on swego rodzaju ochronę, co oznacza, że zostają zawieszone postępowania egzekucyjne, sądowe, administracyjne, sądowo-administracyjne, których przedmiotem była masa upadłościowa.
Syndyk, po sporządzeniu listy wierzytelności, likwiduje składniki majątku, takie jak:
- ruchomości,
- nieruchomości,
- udziały w spółkach,
- akcje,
- masę spadkowa, będąca majątkiem wspólnym, gdy upadły jest w związku małżeńskim.
Ponadto pod jego kontrolą pozostaje część wynagrodzenia za pracę, jeśli upadły pozostaje zatrudniony. Pozyskane przez syndyka środki przeznaczane są na:
- pokrycie kosztów postępowania sądowego,
- proporcjonalne zaspokojenie oczekiwań wierzycieli.
Część z nich może trafić do upadłego, który w wyniku postępowania upadłościowego nie może pozostać bez środków do życia – ustawodawca w tym względzie zapewnia mu swoistą ochronę przez:
- zapobieżenie bezdomności – jeśli więc spieniężona została nieruchomość, w której mieszkał upadły, część środków ze spieniężenia przeznaczona zostanie na to, by mógł on wynajmować niezbędne lokum (przez okres od jednego roku do dwóch lat),
- umożliwienie wykonywania pracy zarobkowej – ze spieniężenia mogą być wyłączone ruchomości takie jak samochód, o ile jego wartość pieniężna jest stosunkowo nieduża, a użytkowa znacząca.
Ustawodawca zwrócił uwagę także na kwestie związane z tym, że upadły pozostaje w związku małżeńskim – w takiej sytuacji oczywiste jest, że sytuacja jednego ze współmałżonków wpływa na drugiego. Dotyczą one:
- ochrony współmałżonka upadłego – z chwilą ogłoszenia upadłości powstaje rozdzielność majątkowa i od tego momentu majątek współmałżonka nie podlega gestii syndyka; zgromadzony wcześniej majątek, jak wspomnieliśmy, zostaje spieniężony, ale współmałżonek upadłego może dochodzić należności na podstawie udziału w tym majątku (może to mieć miejsce w czasie postępowania upadłościowego);
- zapobieżenia sprzeniewierzeniom w ramach małżeńskich stosunków finansowych – jeśli małżeństwo uzyskało rozdzielność majątkową w ciągu roku poprzedzającego złożenie wniosku upadłość konsumencką, nie będzie ona respektowana; jeśli natomiast uzyskano ją minimum dwa lata wcześniej – zostanie zachowana.
ETAP TRZECI: Wykonanie Planu Spłaty Wierzycieli
W tej części postępowania syndyk nie bierze już udziału. Harmonogram spłacania wierzycieli ustanowiony zostaje przez sąd i obowiązkiem upadłego staje się jego przestrzeganie. Etap ten trwa od chwili uprawomocnienia orzeczenia ustalającego plan spłaty i trwa do jej zakończenia.
Sposób spłacania zobowiązań sąd ustala na podstawie aktualnych zdolności zarobkowych upadłego, a nie jego faktycznych zarobków. W postanowieniu zawarte będą:
- wysokość miesięcznych rat,
- wysokość zobowiązań, która zostanie umorzona po wykonaniu planu spłaty.
Na ogół procedura spłacania wierzycieli rozkładana jest na okres 36 miesięcy. Jeśli jednak zachodzą szczególne okoliczności, okres ten może zostać wydłużony – nie więcej jednak niż o 18 miesięcy. Zatem: w ciągu 3 lat (maksymalnie 4,5 roku) upadły zostaje oddłużony.
Zaraz po sądowym orzeczeniu, po raz kolejny zmienia się sytuacja prawna upadłego. W tym momencie:
- przywrócona mu zostaje możliwość zarządzania swoim majątkiem, z zastrzeżeniem jednak, że w czasie, kiedy wykonywany jest plan spłaty, może on wykonywać tylko takie czynności prawne, które nie wpłyną na pogorszenie jego zdolności do wykonywania tego planu,
- może korzystać z możliwości poprawienia swoich finansów poprzez powiększanie dochodu, który uzyskuje w wyniku wykonywania pracy.
Zobaczmy teraz bilans zysków i start w wyniku ogłoszenia upadłości konsumenckiej:
- In minus: utrata dotychczas zgromadzonego majątku własnego, jak też wspólnego.
- In plus: zatrzymanie machiny postępowania egzekucyjnego, które prowadzone jest w sposób windykacyjny, a więc tak, by zwrócić wierzycielom zaciągnięte u nich zobowiązania finansowe. Stwierdzenie braku majątku potrzebnego do spłacenia zadłużenia skutkuje ogłoszeniem upadłości, w wyniku czego niespłacone zobowiązania finansowe zostają umorzone.
Właściwie przeprowadzone postępowanie upadłościowe działa na korzyść zadłużonego, przewiduje pewne formy jego ochrony, podczas gdy postępowanie komornicze działa wyłącznie na korzyść wierzycieli.
Jak pomagamy warszawiakom w uzyskaniu orzeczenia o upadłości konsumenckiej
Naszą dewizą w kancelarii Fenix jest zapewnienie naszym Klientom pomyślnych rozwiązań ich problemów. Dotyczy to także sytuacji, w której utracili płynności finansową. W chwili, kiedy trzeba przeprowadzić upadłość konsumencką, dokładamy wszelkich starań, by zminimalizować towarzyszący tym działaniom stres, którego doświadczają nasi Klienci.
Przez lata pracy w Warszawie nasi prawnicy zdobywali wiedzę i doświadczenie, dzięki którym mogą teraz skutecznie dochodzić upadłości konsumenckiej. Współpraca z naszym zespołem daje Ci pewność, że Twoimi finansami zajmują się najlepsi warszawscy specjaliści. Jednocześnie dbamy, by całą procedurę prowadzić dyskretnie, z poszanowaniem tajemnicy zawodowej.
Działamy niezwłocznie, ponieważ szanujemy czas naszych Klientów i wiemy, jak niekorzystanie na ich życiową sytuację wpływa brak płynności finansowej. W praktyce współpraca z nami wygląda tak:
Pierwsze spotkanie – u nas już pierwsze spotkanie z naszym prawnikiem może być dla Ciebie owocne; należy tylko rzetelnie przedstawić prawnikowi swoją sytuację majątkową, wiele pozornie nieznaczących szczegółów może mieć znaczenie i wpłynąć na postrzeganie Twojej sprawy; do rozpoznania kwestii majątkowych oraz prawnych podchodzimy kompleksowo, dlatego dobrze, żebyś przyszedł do nas przygotowany, z kompletem dokumentów – dzięki temu wiele rzeczy będziemy mogli ustalić od razu; przeprowadzona przez nas analiza Twojej sytuacji zakończy się wskazaniem optymalnej dla Ciebie strategii działania; następnie razem omówimy poszczególne rozwiązania i drogi wyjścia z niepłynności finansowej poprzez zrestrukturyzowanie finansów bądź wnioskowanie o umorzenie zaciągniętych zobowiązań;
Procedowanie upadłości konsumenckiej – jeśli zdecydujesz się na którąś z przedstawionych przez nas opcji, zaczniemy działać w Twoim imieniu; o ile decyzję o wszczęciu postępowania o ogłoszenie upadłości konsumenckiej podejmujesz samodzielnie, o tyle dalsze kroki wykonywać będziemy razem; zawsze zwracamy szczególną uwagę na to, by informować naszych Klientów o tym, co robimy w ich sprawie, jak przebiegać będzie procedura i na którym jej etapie aktualnie jesteśmy; to my dbamy o wszelkie formalności, terminy i inne kwestie związane z całym postępowaniem.
Na koniec dodajmy tylko, że w chwili, kiedy kończy się plan spłaty wierzycieli, a więc trzeci etap postępowania upadłościowego, jako konsument masz „czyste konto” – bez żadnych finansowych zobowiązań. Ty możesz zacząć wszystko od nowa, a my mamy satysfakcję, że Ci w tym pomogliśmy.
ZAPEWNIAMY:
- Gwarancję ogłoszenia upadłości konsumenckiej,
- Kontakt z naszymi doradcami w ciągu 24h.
- Szczegółową analizę prawno – finansową Twojej sytuacji.
- Profesjonalną, przyjazną i stałą obsługę.
- Opracowanie strategii postępowania.
- Przygotowanie pism, wniosków i formularzy.
- Wyjaśnienie procesów krok po kroku.
- Rzetelne i precyzyjne działania.
- Pomoc profesjonalistów – Twoją sprawą zajmą się doświadczeni prawnicy i doradcy restrukturyzacyjni.
- Najwyższą skuteczność – 99% w sądach.
- Możliwość skorzystania z naszych usług na terenie całej Polski.
- Indywidualne podejście do każdej sytuacji.
- Elastyczne warianty i warunki współpracy z możliwością rozłożenia wynagrodzenia na raty.
Chcesz dowiedzieć się jak może wyglądać proces w Twojej sytuacji, jakie są koszty przeprowadzenia sprawy, co możesz zyskać i jakie są konsekwencje prawne?
Upadłość konsumencka nie musi wiązać się z nieprzespanymi nocami
Oferujemy Ci szybką i skuteczną pomoc na problemy finansowe – umorzenie długów może być prostsze niż myślisz!
Skontaktuj się z nami
Zadzwoń: 505 906 905
Wyślij wiadomość: biuro@kancelariafenix.pl
Aktualności
Windykator a komornik – czym się różnią i jakie mają uprawnienia?
Restrukturyzacja czy upadłość? Które rozwiązanie jest lepsze dla dłużnika?
Upadłość konsumencka 2025 – ogólne zasady, kto może skorzystać i jak wygląda proces
Co może się wydarzyć, jeśli nic nie zrobisz ze swoimi długami?
Ile komornik może zabrać w 2025 roku?
Upadłość konsumencka, a ochrona emerytur i rent – jakie są prawa dłużnika?
Międzynarodowe aspekty upadłości konsumenckiej – co w przypadku długów za granicą?
Wpływ upadłości konsumenckiej na zdolność kredytową w przyszłości
Kiedy kończy się rola syndyka w sprawie o upadłość konsumencką?
Czy po upadłości konsumenckiej można otworzyć działalność gospodarczą?
Jak wyczyścić BIK po upadłości konsumenckiej?
Ile Komornik Może Zabrać z Pensji w 2024 roku?
Nowe przepisy Ministerstwa Finansów: Szansa na Częściowe Umorzenie Długów
Ile kosztuje upadłość konsumencka?
Upadłość konsumencka a mieszkanie
Jak pobrać raport BIK
Upadłość konsumencka a alimenty
10 mitów dotyczących upadłości konsumenckiej
Kto może, a kto nie może ogłosić upadłości konsumenckiej?
Ile trwa upadłość konsumencka bez majątku?
Upadłość konsumencka a kredyt hipoteczny
Syndyk a komornik – czym się różnią ich role i uprawnienia?
Syndyk – kto to jest?
Czy po ogłoszeniu upadłości konsumenckiej można wziąć kredyt?
Upadłość konsumencka a komornik
Wykaz Sądów upadłościowych
Wiosenne Sprzątanie Długów
Zamieszczanie, usuwanie i wyszukiwanie danych w KRZ
Upadłość konsumencka a praca za granicą
Jak wyjść z długów w 5 krokach?
Upadłość konsumencka W 2024
Jak wypełnić wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej
Frankowicze: Sąd Najwyższy nie wydał Orzeczenia w sprawie Kredytów Frankowych
Warunki Ogłoszenia Upadłości Konsumenckiej
Co to jest KRZ i jak uzyskać do niego dostęp?
Dlaczego warto ogłosić upadłość konsumencką? Poznaj 5 powodów
Jak odzyskać pieniądze za kredyt we frankach?
Jak wyjść z długów? Pomoc z zadłużeniem
Jak działa upadłość konsumencka?
Jak ogłosić upadłość konsumencką? Odpowiadamy
Sprawozdanie z wykonania Planu Spłaty Wierzycieli – wzór do pobrania (WZÓR DO POBRANIA ZA 2024)
Jak wypełnić wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej
Upadłość konsumencka w praktyce 2021
Warunki ogłoszenia upadłości konsumenckiej
Frankowicze: Sąd Najwyższy nie wydał orzeczenia w sprawie kredytów frankowych
Frankowicze: Związek Banków Polskich o zagrożeniach dla sektora bankowego
Sąd Najwyższy: roszczenia banku i klienta się nie kompensują
Ile trwa upadłość konsumencka?
Orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie kredytów frankowych
Znaczący wzrost liczby upadłości w Polsce
Coraz więcej restrukturyzacji firm
Co daje restrukturyzacja firmy?
Frankowicze: TSUE wypowie się w sprawie kredytów frankowych
Rekordowa liczba restrukturyzacji firm w 2021 r.
Frankowicze: TSUE zajmie się przedawnieniem bankowych roszczeń
Upadłość konsumencka: Częściowa informatyzacja postępowań od 1 lipca 2021 r.
Prof. Ewa Łętowska: banki złamały prawo w sprawach frankowych
Restrukturyzacja gospodarstwa rolnego w województwie podlaskim
Rośnie ryzyko upadłości firm oraz wzrost ich zaległości
Popularność uproszczonych postępowań restrukturyzacyjnych wzrasta
Frankowicze: NBP zaangażuje się tylko w systemowe rozwiązanie kredytów frankowych
Upadłość konsumencka: Sejmowa komisja chce usprawnić procedurę
Frankowicze: Ponowna zmiana terminu posiedzenia składu Izby Cywilnej Sądu Najwyższego
Upadłość konsumencka: kto może z niej skorzystać?
Upadłość konsumencka: 4,7 tys. bankrutów w pierwszym kwartale 2021 r.
Frankowicze: Wydział frankowy w warszawskim sądzie okręgowym już działa
Przedawnienie długu – terminy i skutki
Upadłość konsumencka: czy warto z niej skorzystać?
Frankowicze: KNF ma propozycję dla sektora bankowego
Upadłość konsumencka: Kiedy sąd odrzuci wniosek o upadłość?
Frankowicze: Pójście na ugodę z bankiem wciąż mało korzystne
Upadłość konsumencka: Twardy lockdown może wpłynąć na wzrost liczby upadłości
Frankowicze: Banki nie dają szans na zawarcie masowych ugód?
Upadłość konsumencka: Co powinien zawierać wniosek o upadłość?
Frankowicze: Zwiększone ryzyko prawne w ocenie KSF
Upadłość konsumencka: Polacy nie radzą sobie z długami
Frankowicze: \”Uchwała frankowa\” przeniesiona na kwiecień 2021 r.
Frankowicze: \”Uchwała frankowa\” przeniesiona na kwiecień 2021 r.
Upadłość konsumencka: Lockdown zwiększy ich liczbę?
Frankowicze: Porównanie sytuacji kredytobiorców z różnych lat jest skomplikowane
Upadłość konsumencka: Aż 54 proc. Polaków spłaca kredyt lub pożyczkę
Frankowicze: Opłata za korzystanie z kapitału nie należy się bankom
Upadłość konsumencka a mieszkanie
Frankowicze: Przewalutowanie kredytu to koszt 30-234 mld złotych
Upadłość konsumencka: Nowelizacja postępowania od 1 lipca 2021 r.
Frankowicze: Sąd Najwyższy z uzasadnieniem uchwały dotyczącej wzajemnych rozliczeń
Upadłość konsumencka osoby fizycznej bez majątku
Frankowicze: Ugoda czy walka z bankiem w sądzie?
Upadłość konsumencka: w 2021 będzie ich więcej
Frankowicze dostają od banków niekorzystne propozycje ugód
Upadłość konsumencka: Rekordowa liczba upadłości w drugiej połowie 2020 r.
Ugody banków z Frankowiczami – czy warto?
Upadłość konsumencka: Rok 2021 może okazać się rekordowy
Frankowicze: Banki tworzą propozycje ugód
Zwrot wszystkich zapłaconych rat – Sąd Najwyższy ponownie potwierdza
Odpowiedzialność małżonka za długi
Upadłość konsumencka i jej konsekwencje
Raiffeisen Bank pozywa państwa Dziubaków
Upadłość konsumencka i jej formy
Upadłości konsumenckich w 2021 r. może być nawet 15 tysięcy
Banki nie przedstawiły dla NBP żadnych propozycji w sprawie kredytów frankowych
Upadłość konsumencką w styczniu 2021 w Polsce ogłosiło półtora tysiąca osób
Upadłość konsumencka w praktyce: Darmowy Ebook
Upadłość konsumencka a alimenty
Banki proszą NBP o pomoc w sprawach frankowych
Frankowicze kontra Bank Millennium
Operacje swapowe banków były nieuczciwe
Frankowicze czekają aż Sąd Najwyższy odpowie na pytania
Rzecznik finansowy broni Frankowiczów
Analiza kredytu we frankach szwajcarskich
Kredyty frankowe: Sąd Najwyższy wyda opinię
Frankowicze wygrywają z bankami w sporach o umowy kredytowe
Frankowicze: Wyrok TSUE w sprawie państwa Dziubak
Sąd Najwyższy zajmie się kredytami frankowymi
Kredyty frankowe: kary finansowe dla trzech banków
Frankowicze mogą pozwać bank
Upadłość konsumencka – mity
Jak wyjść z długów – praktyczny poradnik po upadłości konsumenckiej
Upadłość spółdzielni mieszkaniowej krok po kroku
Upadłość konsumencka małżonków w świetle nowelizacji prawa upadłościowego
Upadłość osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą
Upadłość majątkowa – zmiany w prawie upadłościowym
Konsekwencje upadłości konsumenckiej – co trzeba wiedzieć?
Upadłość działalności gospodarczej – co muszą wiedzieć właściciele jednoosobowych firm
Koronawirus podstawą do zawieszenia spłaty rat kredytowych
Nowa upadłość konsumencka od marca 2020 roku | Najważniejsze powody dla których lepiej złożyć wniosek przed nowelizacją
Ile komornik może zabrać z pensji w 2020 roku?
Ogłoszenie upadłości konsumenckiej i jej skutki
Upadłość konsumencka – przesłanki
Upadłość konsumencka a hazard
Upadłość konsumencka a długi
Upadłość konsumencka a właściwość sądu
Upadłość transgraniczna
Upadłość konsumencka a względy słuszności
Upadłość konsumencka a BIK
Upadłość konsumencka a kredyt hipoteczny
Co to jest upadłość konsumencka?
Upadłość konsumencka – kto może?
Upadłość konsumencka – za i przeciw
Upadłość konsumencka – jak długo trwa?
Upadłość konsumencka a depresja
Upadłość konsumencka – jakie dokumenty należy skompletować?
Upadłość konsumencka członka zarządu
Upadłość konsumencka a jednoosobowa działalność gospodarcza
Upadłość konsumencka a alimenty
Upadłość konsumencka – nowa ustawa
Dlaczego powstała nasza kancelaria?
Względy humanitarne w upadłości konsumenckiej
Upadłość konsumencka, a zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych upadłego
Tajemnica bankowa w prawie bankowym
Plan spłaty wierzycieli w upadłości konsumenckiej
Nieuczciwy kontrahent przyczyną niewypłacalności
Współpraca z naszą kancelarią
Wkład spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego a upadłość konsumencka
Masa upadłości – składniki i wyłączenia
Windykator – co może i czym się zajmuje?
Rejestry monitorujące dłużników – czy to coś strasznego?
Przedawnienie
Odpowiedzialność małżonka
Majątek dłużnika po ogłoszeniu upadłości
Klauzule abuzywne
Egzekucja rolnika
Egzekucja a upadłość
Przelew może być nie tylko pieniężny
Sprzeciw od nakazu – wzór wniosku
Spłacenie zadłużenia w ratach
Względy słusznościowe
Upadłość konsumencka: najczęściej zadawane pytania
Gdy syndyk zabiera całe wynagrodzenie
Ustrój majątkowy małżeński i jego znaczenie w upadłości konsumenckiej
Upadłość konsumencka czy komornik?
Ile wynagrodzenia za pracę może zająć syndyk?
Czym jest świadomość konsumencka?
Opinie
DOSKONAŁA Na podstawie 55 opinii Irek2025-05-09 Jestem bardzo zadowolony ze współpracy z kancelarią Fenix.Profesionalne podejście do sprawy,szeroka wiedzą,pełne zaangażowanie. Pan Mateusz chętnie odpowiedział na moje pytania przedstawiając jakie są rozwiązania.Polecam kancelarię Fenix. Darek Kubek2025-04-30 Konkretną rozmowa , bez ściem, tylko fakty. Polecam MAREK PAWŁOWSKI2025-04-23 Wyczerpujące odpowiedzi na moje pytania,sympatyczna rozmowa ,swobodna beż żargonu prawniczego. Proponowanych kilka opcji zrealizowania upadłości konsumenckiej. Jacek Zawadzki2025-04-14 Pierwszy kontakt z kancelarią pozytywny. Jasno wytłumaczony proces i oferta. Grazyna Grochowina2025-04-11 Konsultację przebiegła na szóstkę . Bardzo jestem zadowolna, pełny profesjonalizm udzielenia informacji. Super❤️❤️❤️❤️ Bartlomiej Zawadzki2025-04-07 Bardzo profesjonalne podejście w rozmowie dowiedziałem się wszystkiego wszystkiego czego nie widziałem, dodatkowo zostało mi to wyjaśnione Marcin Marek2025-03-28 Witam chciałbym serdecznie podziekować dla Pani J Zawadzkiej z oddziału firmy w Białymstoku wiem ze zmieniła prace i juz jej nie ma w biurze Fenix Białystok . Dzieki tej Pani zaczołem Zycie na nowo wszystkie sprawy dotyczące mnie zostały załatwione na najwyrzszym poziomie kontakt o kazdej poze dnia i nocy i zawsze pomocna . Byłem w Białymstoku z podziekowaniem Zycze dalej tak prowadzenia spraw i prosze pozdrowić Panią Zawadzką Pozdrawiam Marcin Marek Adam Z2025-03-15 Pełen profesjonalizm Wojciech Freihofer2025-03-07
NIE ZWLEKAJ!
Umów bezpłatną rozmowę
Z zespołem rzetelnych profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem prawnym i finansowym.