...

Jak pobrać raport BIK

Zakładanie konta w portalu BIK


Kliknij tutaj aby założyć konto w BIK

Aby skorzystać z usług BIK, należy założyć konto w portalu BIK i potwierdzić tożsamość.

Twoje dane kredytowe nie mogą dostać się w niepowołane ręce. Dlatego BIK musi mieć pewność, że jesteś tą osobą, za którą się podajesz.

W tym celu w trakcie procesu zakładania konta BIK poprosi Cię o potwierdzenie tożsamości. Po założeniu konta dane wprowadzone w procesie rejestracji będzie można aktualizować.

mObywatel
Dowód osobisty
Paszport lub karta pobytu
mObywatel

Najszybsza opcja. Całość nie powinna zająć więcej niż kilka minut.

Co jest potrzebne

  • Aplikacja mObywatel, w której jesteś zarejestrowana/y.

Krok po kroku

  • Wybierasz interesującą Cię ofertę BIK i metodę rejestracji przy pomocy aplikacji mObywatel.
  • Logujesz się do aplikacji mObywatel na swoim telefonie, a następnie:
  • Wybierasz opcję „Kod QR” z dolnego menu aplikacji.
  • Skanujesz telefonem kod QR, który zobaczysz na ekranie rejestracji w BIK.
  • Sprawdzasz dane, które przekażesz do BIK.
  • Wybierasz opcję Przekaż, aby kontynuować rejestrację.
  • Uzupełniasz dane kontaktowe.
    W przypadku rejestracji przy pomocy telefonu zostaniesz poproszony o skopiowanie kodu do aplikacji mObywatel.

Odbierasz e-mail z linkiem aktywacyjnym

Jeśli dane z przelewu będą się zgadzać z danymi z formularza, wyślemy Ci e-mail z linkiem aktywacyjnym.
E-mail nie przyszedł? Sprawdź folder SPAM lub Oferty w Twojej poczcie.

Odbierasz SMS z kodem autoryzacyjnym

Gdy klikniesz w link aktywacyjny, wyślemy Ci SMS z kodem autoryzacyjnym.

Wpisujesz kod autoryzacyjny SMS i ustanawiasz hasło do logowania

Gotowe!

Twoje konto w portalu BIK zostanie utworzone.

Dowód osobisty

Całość nie powinna zająć więcej niż 10 minut.

Co jest potrzebne

  • seria i numer Twojego dowodu osobistego oraz numer PESEL
  • adres zamieszkania, polski numer telefonu, adres e-mail
  • konto w bankowości elektronicznej/aplikacji, z którego wykonasz przelew na 1 zł, żeby potwierdzić swoją tożsamość (Twoje imię i nazwisko muszą być w danych nadawcy przelewu)

Krok po kroku

  • Wybierasz interesującą Cię ofertę BIK i metodę rejestracji przy pomocy przelewu.
  • Wypełnij formularz rejestracji. Podaj dane osobowe oraz adresowe. W przypadku oferty dla firm podaj również NIP Twojej firmy.

Wyślemy Ci e-mail z linkiem umożliwiającym powrót do wypełnionego formularza rejestracji. Możesz z niego skorzystać, jeśli przerwiesz proces rejestracji, lub jeśli napotkasz błąd.

Wykonujesz przelew identyfikacyjny

Przelew internetowy na kwotę 1 zł musi być dokonany z Twojego konta:

  • w którym Twoje dane zgadzają się z danymi w formularzu rejestracji
  • w którym w danych nadawcy przelewu widoczne są tylko Twoje dane (gdy jest to konto wspólne)
  • w którym w danych nadawcy przelewu widoczne są Twoje imię i nazwisko (gdy jest to konto firmowe jednoosobowej działalności gospodarczej)
  • nie może to być konto, które zostało założone przy użyciu przelewu z innego banku

Przelew nie podlega zwrotowi. Operatorem płatności jest system Autopay.
Zobacz, jakie formy płatności są dostępne
Jeśli nie masz konta w banku znajdującym się na liście, wybierz opcję „Mam konto w innym banku” i wykonaj przelew identyfikacyjny ze swojego konta w dowolnym banku.

Odbierasz e-mail z linkiem aktywacyjnym

Jeśli dane z przelewu będą się zgadzać z danymi z formularza, wyślemy Ci e-mail z linkiem aktywacyjnym.
E-mail nie przyszedł? Sprawdź folder SPAM lub Oferty w Twojej poczcie.

Odbierasz SMS z kodem autoryzacyjnym

Gdy klikniesz w link aktywacyjny, wyślemy Ci SMS z kodem autoryzacyjnym.

Wpisujesz kod autoryzacyjny SMS i ustanawiasz hasło do logowania

Gotowe!

Twoje konto w portalu BIK zostanie utworzone.

Paszport lub karta pobytu

W tym przypadku wyślemy Ci list polecony. Jego dostarczenie przez Pocztę Polską może zająć nawet do kilkunastu dni.

Co będzie potrzebne

  • numer polskiego paszportu lub karty pobytu oraz numer PESEL
  • adres, polski numer telefonu, adres e-mail

Krok po kroku

Wybierasz interesującą Cię ofertę BIK i metodę rejestracji przy pomocy przelewu.

Wypełnij formularz rejestracji. Podaj dane osobowe oraz adresowe. W przypadku oferty dla firm podaj również NIP Twojej firmy.
Wyślemy Ci e-mail z linkiem umożliwiającym powrót do wypełnionego formularza rejestracji. Możesz z niego skorzystać, jeśli przerwiesz proces rejestracji, lub jeśli napotkasz błąd.

Potwierdzasz adres do wysyłki listu

Na adres korespondencyjny, podany w formularzu, wyślemy list polecony z potwierdzeniem odbioru. List wyślemy za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Odbierasz list polecony z kodem weryfikacyjnym

Aby odebrać list, konieczne będzie okazanie dokumentu tożsamości. W liście zawarty będzie kod weryfikacyjny.

Odbierasz e-mail z linkiem aktywacyjnym i wpisujesz kod

Wyślemy Ci również e-mail z linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu w link aktywacyjny wpisz kod weryfikacyjny z listu.

Odbierasz SMS z kodem autoryzacyjnym

Gdy wpiszesz kod weryfikacyjny z listu, wyślemy Ci SMS z kodem autoryzacyjnym.

Wpisujesz kod autoryzacyjny SMS i ustanawiasz hasło do logowania

Gotowe!

Twoje konto w portalu BIK zostanie utworzone.

Jak wyświetlić i pobrać raport?

Pierwszy zakupiony raport wygeneruje się od razu po dokonaniu płatności. Wygenerowane raporty możesz obejrzeć w sekcji Raporty.

Raport jest interaktywny, możesz rozwijać i zwijać poszczególne sekcje.

Raport możesz także pobrać i zapisać w formie pliku PDF.

Skąd biorą się dane w Raporcie BIK?

Informacje kredytowe w Raporcie BIK pochodzą z instytucji finansowych. Przekazują one do BIK wszystkie informacje o udzielanych kredytach. Przekazują także do BIG InfoMonitor informacje o niespłaconych zobowiązaniach finansowych – żeby zwiększyć bezpieczeństwo polskiego systemu finansowego.

Twoje dane są przesyłane do BIK również za każdym razem, gdy składasz wniosek o kredyt lub pożyczkę w instytucji finansowej współpracującej z BIK.

Po udzieleniu kredytu lub pożyczki do BIK spływają informacje o tym, jak spłacasz swoje zobowiązania (terminowo czy z opóźnieniami). Dane te są aktualizowane w terminie nie dłuższym niż 7 dni od momentu całkowitej spłaty zobowiązania, jego wygaśnięcia, stwierdzenia nieistnienia zobowiązania, korekty wysokości, aktualizacji innych informacji czy powstania nowego zobowiązania. BIK dokonuje aktualizacji przekazanych danych w ciągu maksymalnie 7 dni.


Kliknij tutaj aby założyć konto w BIK

Źródło: bik.pl

Zadzwoń: 505 906 905

Konsultacje osobiste:

Piękna 24/26A | 00-549 Warszawa

Podleśna 1 lok. 14 | 15-227 Białystok

Podziel się tym artykułem. Możesz go udostępnić klikając poniżej: